التخطي إلى المحتوى

ردت النجمة نيللي كريم على ثلاث شائعات تخص مصير أعمالها المقبلة، وبخاصة الجزء الثاني من “ب 100 وش” والجزء الثالث من فيلم “الفيل الأزرق” وفيلم “الفارس”، وحقيقة الغاء مسلسلها في موسم رمضان 2021 كما تحدثت عن الأعمال الفنية التي نالت اهتمامها مؤخرا، وكشفت عن أكثر شيء يرعبها وذلك من خلال حوار مطول وغير مسبوق مع جمهورها على موقع تويتر, والذي امتد إلى الساعات الأولى من فجر اليوم الخميس.
وقالت: ” أما الحديث عن جزء ثالث من فيلم الفيل الأزرق وهو كان في كلام بس لحد دلوقتي معتقدش هنعمله او ممكن.. بس دلوقتي مفيش كلام عليه عشان كلنا مشغولين وبنصور فمفتكرش دلوقتي فيه حاجة”.

وأوضحت : “مصير فيلم الفارس الذي كان يشاركها البطولة فيه كريم عبد العزيز والمخرج محمد سامي قائلة: حسب معرفتي ان هذا المشروع توقف منذ سنتين وحاليا أقوم بتصوير فيلم “العميل صفر” مع المخرج محمد سامي بطوله أكرم حسنى “.

وأكدت :” إنها تعاني من فوبيا المرتفعات وكلنا عندنا فوبيا مفيش بني ادم معندهوش فوبيا حتى لو مش بيقول. انا مش بحب الأدوار المرتفعة خالص يعني مش بحب الأدوار العالية ومش بحب الأماكن المقفولة يعني حتى لو مش جنينه او مكان على الأرض بحب يكون فيه بلكونه او حاجه مش بحب أحس بالخانقة ابدا. بس مش بخاف من الاسانسيرات عادي”.
ولقد أبدت نيللي كريم إعجابها الشديد بالمسلسلات الأوروبية، وقالت إنها شاهدت مؤخرا مسلسل The queen’s gambit ونال إعجابها، وقالت: واتفرجت على مسلسل روسي عن الملكة كاترين و بردو كان مسلسل حلو.

واختمت الحوار بتغريده قالت فيها: “عايزه في النهايه أرحب بجميع االفائزين من كل جميع الدول العربيه و دايما يارب الفن يجمعنا و الكلمه الحلوه تجمعنا و الفن جميل لان بحس الفن فعلا بيوحدنا كده في الحاجات الحلوه و نستمتع مع بعض و بجد ميرسي ليكوا كلكوا من قلبي”.

المصدر : مجلة سيدتي